BYE EXPO

Location: HOME

I’m so glad that it’s over. I survived 9 days of boring Expo Fair! Gosh.
Bye stinky toilets! Bye haunted halls! Bye creepy pervert security uncle! Bye Burger King! Bye Tanah Merah MRT! GOOD BYE EXPO!

Did I tell you about the creepy pervert security guard? Old news. Hit on by an old uncle again. But he is fucking creepy & always come & look for me during the fair! & he ask me for my number!

NO MORE POLITENESS OR OUT-OF-COURTESY TOWARDS UNCLES ANYMORE! FUCK THEM! ALL CHINESE UNCLES ARE NOW PERVERTS BY DEFAULT!! ALL!!

But also sadly, good bye to my lovely interior design dude. My eye-candy for the entire 9 days. Very sad that he didn’t come & talk to me even though I’ve tried all my tactics! I look shy, I laugh out louder near him, I scream when I see cockroach, I’m always looking at him, I would often bend down & pick up stuff when in front of him, I would smile at him etc etc. Still, no response. I bet he has got a gf already! Boohoo!

Back to office tmr.
Plans for this week would be:
-complete homework
-manage all boss’s request independently

As Jerine’s off to HK for the entire week. I have no one to turn to & boss is definitely gonna hand all the miscellanous jobs to me.

Plans for next week would be:
-club
-settle finance bills

I’m so tired I don’t know why. Need to be on time everyday. I’ve been like late almost everyday! My old habit is back. Chronically late.

Running out of dress to wear for work already.

Ok good night peeps.

Advertisements

Aren’t We The Same?

Location: Bed
Time: 10.34pm

I think today is the earliest I’ve been home. I’m so busy working that I don’t even remember that today is a Friday until I see all the “TGIF!!” status on FB.  Thanks for reminding me that it’s Friday yet I can’t party. Aww. Need to party up real nice soon. I deserve it for working so hard okay!

 

Stayed in office the entire day today. Had a baby photoshoot in the morning [soooo cute you cannot imagine!], had to spend the entire time trying to make her smile so my photography can capture it. Ugh. Me and the mommy really looked like desperate failed clowns. But the results were quite good. And I ended up smelling like baby the whole day :)

And then another appointment for gown fitting in the afternoon. Really getting used to wearing gown for the brides. Much harder than wearing baju for my stroke patients!

 

Just got to know that one of my hatest senior is my previous workplace is quitting. And everybody is like “I’ll miss you!” etc etc which just piss me off because EVERYBODY HATES HER yet all acting like she is so precious. Disgusting. I’m so glad that she left but why after me? Why not before me?

Still thinking of a good and straight forward reason why I decide to quit nursing. And while bathing, I’ve thought of the perfect answer to that.

“I’ve done my part for the society, helping people, making their life better. Now it’s time to help my life and make my life better”

Doesn’t it sound awesome?!

OR:

“I need a job where everything you do doesn’t involve a life of a person.”

Both of which are actually the strongest reason why I quit nursing. Well, also how unappreciated nurses are. And how we are not even considered professional.

Actually, I do realise that I am getting a little too defensive about why I quit nursing. But I just wanna prove my point and I am very sensitive about “quitting a noble job to join a superficial job” because I hate superficial job [i.e: serving coffee, tea or me on air-planes] and I swear to myself that whatever I do in my life should never be superficial. And in the past I could proudly say that I am a life-saving-device and that my job is so noble etc etc. But now I don’t have the rights to say that anymore and I am getting a little insecure on whether I am indeed joining a superficial industry. Okay it sounds complicated and I’m just rambling on and on.

The truth is just that I don’t wanna be viewed as superficial and I wanna be better than the superficial people.

 

ANYWAY, I’ll be back at Expo tomorrow and I’m damn freaking out because Jerine just told me that Expo is  a very very ‘dirty’ place and it is the very reason why we need to cover up our mannequins’ head at night before we go off. Very freaky and really very scary. Damn. And everybody is like making a big fuss about why the exhibitor created an exhibition that will clash with the Hungry Ghost Festival because it’s a well-known fact in the industry that Expo is very very haunted.

And I was like THEN WHY DID WE TAKE THIS EXHIBITION! Well apparently it’s my big boss’s idea. So all of us have no say. Just hope that the designers will stick with us till the end of the exhibition. If not it’s really lonely. Do you know that the entire Expo doesn’t have any exhibition this weekend except ours [and maybe John Little if they havent run off]? It’s such an obvious sign that it’s haunted!!! OMG :(

Hate going to new places and then hearing about the ghost stories. I was so immune to the stories in the theatres already that I’m not quite bothered. But now, this industry is apparently very very superstitious. My photographer don’t even wanna take outdoor shoots for the entire 7th month. And my bosses are gonna burn the incense paper tomorrow and gonna burn a lot.

Everybody so kan chiong make me kan chiong also! :(

 

Just be careful whatever you say or do this month alright peeps? And look out when walking! Don’t take short-cuts especially those driving!

“Tall & Slim”

Location: Bed

If you are on my FB, you would have known by now that there has been this random stranger on my MSN who kept on bugging me and asking me if I am the “tall & slim” girl he met somewhere. I am not piss off, in fact, I find it entertaining. It’s hilarious really. What kind of guy goes around in cyber space looking for the “tall & slim” girl he met previously? I bet it’s like a joke or something. And his name is Leonard.

I am really going crazy just for my homework. Sucks! Seriously! Definitely not easy.

Okay, gonna sleep now. Done with just 5 hotels only! I suck.

DREAMER

Location: Bed

Mmmm. This post is gonna be boring. Because I’m gonna talk about myself.

Many people ask me why such a sudden and huge change of job? Well, to me, it’s something like jobs that I will wanna do. I mean, I wanted to be a nurse, that’s so easily achieved. I wanna be a wedding planner. I wanna be a journalist. I wanna be a newsbroadcaster. I wanna be an author. There are so many dreams that I wanna achieve. I wanna be a mommy, I wanna be a boss, I wanna be a bride, I wanna be a busy person etc. So many but yet I know I can only achieve that much in my life.

So maybe, someday, I will become a boss. Someday, I will become an author. Someday, I will become a mommy!

It’s all dreams. I don’t know what’s next but I sure know what I don’t wanna have. I don’t wanna be stuck in a job that I dread everyday. I don’t aspire to be a Nurse Manager. I don’t aspire to be Director of Nursing. So if I don’t aspire to be all that, then why should I continue watsing my precious youth in nursing? I have already become a nurse. I have already become an operating theatre nurse. I have achieved 2 dreams in my life as of now. Isn’t that a good start?

Okay, so now is another start of a new chapter for me.

LDN

Location: Expo Hall 6

Dreading. And that cringing feeling too. Yishhhhhh.
But it’s his birthday, not mine. And I’ll be working anyway. Alright it’s gonna be fineeeee.

I’m bored. I’m gonna get ice-cream now. Though it’s freezing cold. But ice-cream will do me good. It’ll help some damage control. & fries. Fries too. Soothing.

When I’m good, I’m too good. When I’m bad, I’m too bad. Why can’t I ever be in the middle? Somewhere where I can be right.

Expo

Location: Tanah Merah Train Station

Oh just how much I hate changing the train going towards Changi Airport. There will always be few bitches here & there that’ll spoil my mood. Stupid.

Okay okay, I know I’m just over-reacting but they are really sickening.

Anyway, off to work now.
I’m really gaining weight, fast, cus of this job! We are eating like every hourly. Thanks to the zero crowd & the giant vending machine next to our booth. That vending machine is awesome yet a total wicked bitch. It sells chocolates, keropok, hello panda, etc. All my favourite.

Shit. Need to control myself :( Should be easier now that my pms is over.

Would really love to supper soon! Anyone! Anyone will do! If not I’m just a boring bitch with a boring life!

The Unfortunate Coincident

Location: Bed

Today’s supposed to be a happy entry. However, found out something that disgust me from FB. Some super coincidental thing. Eeeeeek.

Alright. Today’s Mr R’s birthday! He is 28. 2 years away from big 30. Makes me feel like I’m actually dating an old mature man. But he is not. He is far from it. He is still as kiddish as an 18 year old. Anyway, it’s his birthday, the 5th birthday that we’re celebrating together.

I’ve of course finished up my scarf & had given it to him on Sunday. Super proud of myself. The 2nd piece actually is got 2 different patterns on each side. & it’s almost with zero mistake. Very satisfied. The color is good too, milky white. He was shock & speechless when he receive because well, he wasn’t expecting that.

Hate that Hungry Ghost Festival is coming. Btw, does anyone know what’s the chinese name for Hungry Ghost Festival? Please tell me! [P.S: Answers like “鬼节” or “七月” need not try]

My colleague just told me the real reason behind why do we have to cover the mannequin’s head when we go home. Totally freak me out & totally goosebump all over :(

I’m working tomorrow despite being my off day. I volunteered! This is something that you will never ever get from me ever. Hoping to get my replacement the week after next :)

Kk nighty night.

xoxo

Extreme

Location: Bed

Extreme extreme extreme mood swing. I gotta say I’m not sorry for that. I’m not sorry that it might have affected some people & I’m not sorry that I’m being explosive & hazardous. I’m sorry for myself for having to go through yet another of this PMS extreme mood swing. I don’t ask for it. I hate it. But it’s inevitable. Once a month it comes. Once a month I get neurotic. Once a month I’m on the verge of being killed either by myself or by people around me.

Ah fuck. Just fuck this mood swing.
Bloody hell.

Anyway I’m at exhibition again. Home design exhibition. Good. Love all the interior design geeks out there. Looking oh-so-dorky. But another 6 days to go & I’m already wanting to kill myself cus it’s so damn boring. Esp week days. Thank God I’m going back office on Friday.
Gotta sleep. Everyday I sleep wishing the brand new day will drive my mood swing away. Everyday I wake up with this angsty stranger by my side.

No xoxo this time. Just a _l_. Oh I don’t give a damn if that’s rude.

Thursday

Location: Style Bridal

Just came in to work. Feeling kinda drowsy & also kinda pms-sy. Not that good for a start.

Kinda free today. I’ve finish my assignment already. So I’m free to do anything I want or anything that they need.

Ooooh good news is the Tampines One roadshow is actually a shared booth with another hotel so maybe only one person need to go down. Wow great news. I was so dreading that.

Ok great day for you.

End of HP

Location: Train station

Big sigh. Big big sigh. Can’t believe HP is over. Nothing to look forward to anymore. The character that has accompanied us for our entire teenage years. I guess it’s almost time. 10 years :(

I promise myself that I’m gonna read from book 1 all the way to the last book again soon. And after that, I will watch all the movies too. Very sad.

Anyway, it’s my off day today. Did my homework. So glad to say that I’m done with the Chinese weddings. Just chinese though. I still have Malay wedding, Indian wedding, Church wedding , all the hotels & also all the outdoor venues. It’s very shagging :(

It’s like I’m taking a new diploma. Boohoo.

*Okay I’m in the train now & I saw someone from tpss sitting right in front of me. I’m trying to not look up so he will not know that I saw him & thus, I do not have to create small talks with him. Hint: He’s from 4E3 [I think].

Very happy that Mr R bought 2 huge packets of my favourite cookies from Sidney. I used to buy that all the time from CGH’s pharmacy but for some unknown stupid reason, SG stopped importing them :(

Working tomorrow. Will be at the office again. Come visit! Bring bubble tea at around 5pm, that’s my bubble tea craving period.

By the way, I’m gaining weight like nobody’s business. I think it’s like a new lifestyle thing that why.

When I was in the theatre, food is so rare & hard to get. I had to change my scrubs into my home clothes & then change my shoes too, & then go down to the dumbass foodcourt where there’s like so limited choice. When I’m back, I need to change all again before I can finally go into the pantry to eat. All the to be done within 45mins. How is that enjoyable?

But now! I have so many choices! & I can eat anything I want, anytime! Oh my God. I’m eating almost every minute. & doesn’t help that my colleagues are all big eaters too.

One Yarn Down!

Location: Bed

Yay! Managed to finish 1 yarn just within 4 days. I think I should be able to finish it soon :) I’m positive.

But I’m dead beat. Sucks to be sitting on my bed & knitting it for 1.5hrs contiunously staring at it with repeated hands movements right after a 11hrs work day.

Yup I OT-ed today. All of us did. Night photoshoot ended late. A couple [with entire family] stayed late just for photo-editting. & us, the data-girls, stayed on just to complete the data entry. I’m done! So happy.

Tmr is Tuesday, the official “Friday”!! Gonna catch Harry Potter with the girls after work. Gonna wear my favourite blue skirt with the mini can-can.

Just learned how to dress my mannequins today. Omfg. It’s damn difficult la. You know the damn can-cans [2 layers of it fyi] are like damn heavy. On top of that, the gown itself came with another round of can-can. So a total of 3 can-cans! And fyi, an average bridal gown weighs about 10kg [inclusive of all the can-cans la]. You better train before you decide to get marry. Lol.

Sucks to say, I’ve got roadshow again this weekend. Expo again. But good news is, this time it’s a furniturn show. Not malay fair anymore. So no more walking-ramli-burger.

And we have another show in Tampines 1 the week after next. And then will be the Tanjong Katong Complex show for the malay festive season. God I hate shows.

Oh & Hungry Ghost Festival is starting end of July :( I’m scared. Boohoo.

Anyway, gonna sleep now.

Good night,
xoxo

10TH

Location: Bed

Just a random thought. Just realised that this year would be the 10 years since my family moved in here from Blk 84 :(
Still, I prefer Blk 84 more. I always do. It’s the best.

And also, this year mark the 10th year anniversary for me & my girls. 10! Not easy. Seriously, not easy. After all the confrontations, boycotting etc, we survived!

And and and, this year is one year before the 2nd Dragon year that I get to experience. I remembered how excited I was when I was 12. I felt so special that it’s my year & I was thinking it’s gonna be soooooooo long before it my year again & at that time, I feelt that 24 will never come. Or atleast, will take a lifetime.

Never did I expect to be here, a working adult, at 23. Time flies.

Good news is my Malay road show is over! Great news cus I won’t be going around like a walking-ramli-burger anymore. I’m back to my walking-Lola identity!

Tmr I’ll be back to my office to finish off my documents. Next weekend onwards, another roadshow at Expo. Furniture roadshow this time. Don’t know how is that related to wedding.

I’m knitting & working all the time. Can’t even cut my nails & repaint them!

10TH

Location: Bed

Just a random thought. Just realised that this year would be the 10 years since my family moved in here from Blk 84 :(
Still, I prefer Blk 84 more. I always do. It’s the best.

And also, this year mark the 10th year anniversary for me & my girls. 10! Not easy. Seriously, not easy. After all the confrontations, boycotting etc, we survived!

And and and, this year is one year before the 2nd Dragon year that I get to experience. I remembered how excited I was when I was 12. I felt so special that it’s my year & I was thinking it’s gonna be soooooooo long before it my year again & at that time, I feelt that 24 will never come. Or atleast, will take a lifetime.

Never did I expect to be here, a working adult, at 23. Time flies.

Good news is my Malay road show is over! Great news cus I won’t be going around like a walking-ramli-burger anymore. I’m back to my walking-Lola identity!

Tmr I’ll be back to my office to finish off my documents. Next weekend onwards, another roadshow at Expo. Furniture roadshow this time. Don’t know how is that related to wedding.

I’m knitting & working all the time. Can’t even cut my nails & repaint them!

The Great Durian Depression

Location: Bed

I’m sooo tired :( Working full time sucks. Working road show sucks.

I’m so sad. I thought to myself that I need to write a tribute to the tub of durian in my fridge.
I’m soooo in need of durian. But I can’t. Reasons being:

1) I’m always home late. Too late for food.
2) Supper makes me too full.
3) I’m having sore-throat+ cough
4) Durian gives me constipation [a condition that I’m unwilling to get involved with]
5) Durian gives me smelly breath & finger [not suitable for current job where I need to talk to clients]

Thus, very very sad. And feel very bad for the durian as well as my mom who left it for me.

Also wanna thank Mom for changing my bedsheets today! Wa. So relieved.

And I’m extremely tied up now. Just realise I have exactly 10 days to finish my 2nd scarf! And I just started it like 1 hour ago. Not forgetting about my wedding planner folio which I think I’m supposed to have within 2 weeks.

Oh my God :( I wish I can split myself! Gonna sleep now.

xoxo

Sick Shit

Locatn: Bed

I’m fucking sick & weak & nausea & coughing non stop & painful throat etc. Fuckkkkk. Too much keropok already. Think might even be having fever :(

Miss being able to take mc! Gosh two more days at expo. I wanna go back to office!!! So gross out by the fume/smoke/ smell coming from all the bbq chicken/ramli burger/fried food. It’s all stuck in my hair & I can’t even wash it off. Suckss.

Need to sleep. Took 2 panadols. Wish me luck. Can’t afford to fall sick at this point!

  • Instagram: @candeely

    There was an error retrieving images from Instagram. An attempt will be remade in a few minutes.

  • Twitter: @candeely

%d bloggers like this: